San Jose, Kosta Rika.

1 Mart 2014, Cumartesi.

San Joseliler satranç için rakiplerini bekliyorlar.

San Jose sokakları.

“Mercado Central” yani merkez çarşıdan.

San Jose sokaklarından manzaralar.

Sabah erkenden uyanıyorum ve ilk işim bir taksiye atlayıp Ticabus istasyonuna gitmek oluyor. İstasyon şehir merkezine oldukça yakın bulunuyor. Panama City’ye günde sadece bir otobüs olduğunu ve şansıma o otobüste tek kişilik bir yer olduğunu (üstelik cam kenarı!) öğrenince derin bir oh çekiyorum ve hemen bileti ayırttırıyorum. Bu sırada Hint kökenli Kanadalı bir amca ile tanışıyorum. Yıllardır bu bölgede yaşadığından bahsediyor bana. Bir süre muhabbet ettikten sonra eşyalarımı otobüs istasyonuna bırakıp gündüz gözüyle San Jose’yi görmek adına dışarı çıkıyorum.

Şehir merkezine kadar yirmi dakika içerisinde yürüyorum. Sonrasında da Parque Central ve yanı başında yer alan Catedral Metropolitana’yı, Mercado Central’i, Plaza de la Cultura’yı, Parque Nacional’i, merkezinde yer alan Monumento Nacional’i, Parque Espana’yı görüyorum. Gündüzün erken saatleri olmasının da etkisi ile şehir yeni yeni uyanırken sokaklarda dolanıyorum. Açık bulduğum cafe’lerden birinde kahvaltımı yapıyorum. 2-3 saat boyunca şehir merkezinde bir aşağı bir yukarı yürüdükten sonra da çevresi kovboy eşyaları satan mağazalarla dolu Ticabus ofisine geri dönüyorum.

Asgari 16 saat sürmesi beklenen yolculuk görece rahat geçiyor. Akşama doğru 19:00 gibi Panama sınırına geldiğimizde sınır kontrolleri oldukça sıkı yapılıyor. Kosta Rika’dan çıkışta sorun yaşamıyoruz; ama Panama’ya girerken ilk olarak görevliler ülkeden çıkış bileti soruyorlar, sonrasında da ülkeye giriş için en az 500 USD kaynak göstermemizi istiyorlar. Bu noktada benimle beraber otobüste olan herkes şaşırıyor. Kredi kartlarını, banka ekstrelerini gösterenler oluyor. Zaten sınır görevlileri de çok fazla takılmıyorlar. Sonrasında bütün otobüsü bir odaya alıyorlar ve sırayla çantalarımızı ve bavullarımızı arıyorlar. Sınır geçiş işlemleri bir saatten daha uzun sürüyor. Sonunda Panama tarafına geçtiğimizde ise tekrardan otobüse atlayıp çetrefilli yolumuza devam ediyoruz. Panama City’ye sabaha karşı varmamız bekleniyor.

28 Şubat 2014, Cuma.

La Fortuna – San Jose arası otobüsle küçük kasabaları geçiyoruz.

San Jose sokakları duvar resimleri ile dolu.

1897 yılında inşa edilmiş Ulusal Tiyatro binası.

Bir önceki gece etkisini oldukça hissettiren klima sayesinde buz gibi bir sabaha oldukça erken uyanıyorum ve olabildiğince erken kendimi odadan dışarı atıyorum. Planım gün içerisinde başkent San Jose’ye ulaşmak ve ertesi gün için Panama City’ye gidecek bir otobüs ayarlamak. Hostelden aldığım bilgiler doğrultusunda San Jose’ye giden gün içerisinde iki otobüs bulunuyor. Bir tanesi 12:45, diğeri ise 14:45’te. Ben de 12:45’dekine binmeye karar veriyorum.

Öğlene kadar hostelde oyalandıktan sonra hostelden on dakika yürüme mesafesinde bulunan otobüs istasyonuna gidip San Jose’ye gidecek otobüse atlıyorum. Bu sırada da Honduras’ta tanıştığım ve San Jose’de yaşayan Melvin ile iletişim halinde kalıyorum. Melvin beni San Jose’de konaklayacağım hostelde karşılamayı ve beraber yemek yemeye gitmeyi teklif ediyor. La Fortuna’dan San Jose’ye olan otobüs yolculuğu oldukça rahat geçiyor. Normalde dört buçuk saat sürmesi gerekirken altı buçuk saat sürmesi dışında. San Jose’ye vardığımda tam da iş çıkışı akşam trafiğine denk geliyorum. Atladığım taksi ile hostele ulaştığımda saat çoktan 20:00’yi gösteriyor. Melvin’le bir türlü denk getiremiyoruz buluşmayı; ama bana türkçe çat pat bir not bırakmış buluyorum. Bu da yüzümü gülümsetmeye yetiyor.

Hostele yerleştikten sonra akşam yemeği yemek üzere dışarı çıkıyorum. Duvar resimleri ile dolu San Jose sokakları cıvıl cıvıl. Avenida Central üzerinden Plaza de la Democracia, Plaza de la Cultura gibi hareketli meydanları geçip Parque Central’e ulaşıyorum. Dönüş yolunda da sadece trafiğe kapalı iki tarafı mağazalarla dolu cadde üzerinden yapıyorum. Elimdeki rehber eski olduğu için Ticabus isimli firmanın otobüs istasyonunu bir türlü bulamıyorum. Bu da ertesi gün Panama’ya gitmek için erkenden otobüs istasyonunun yolunu tutup bileti bizzat sormam anlamına geliyor. Erkenden uyuyorum.