La Fortuna, Kosta Rika.

27 Şubat 2014, Perşembe.

143 metreden aşağı bir “bungee jumping” macerası.

Arenal Gölü’nde yer alan Arenal Yanardağı bölgenin en aktif yanardağlarından bir tanesi.

La Fortuna oldukça küçük ve sevimli bir şehir.

Baldi Kaplıcaları.

Sabah erkenden uyanıyorum. Eşyalarımı hazırlayıp otele bırakıyorum. Sonrasında da hızlıca kahvaltımı yapıyorum. Günün en merakla beklediğim aktivitesi: “bungee jumping”. Yıllardır hep yapmak istediğim; ama bir türlü doğru zamanı, doğru mekanı bulamadığım bu aktivite için yine bir önceki günün ziplining aktivitelerini ayarladığım “Monteverde Extremo” ile anlaşıyorum. Saat 07:30’da beni almaya geliyorlar. O kadar heyecanlıyım ki, midem düğümleniyor, elim ayağım titriyor resmen. Otobüste benimle beraber bungee jumping yapacak 3 tane Avusturyalı bulunuyor. Herkesin korkusu ve heyecanı yüzünden anlaşılıyor.

Tesislere vardığımızda bir süre bekliyoruz, bekleme süresi bizi iyice geriyor. Sonrasında da görevliler bizi bungee jumping’e başlayacağımız bölgeye alıyorlar. İkişer ikişer bungee jumping yapacağımızı belirtiyorlar. Ben son gruba kalırsam kalbimin durumu kaldırmayacağından emin, ilk iki kişi arasında olmaya gönüllü oluyorum. Benimle beraber Avusturyalı çocuklardan biri, balkonu andıran kırmızı bir bölmeye geçiyoruz. Bu bölme hatlar üzerinden vadinin ortasına kadar hareket ediyor. Sonrasında da en ortada duruyor. Görevliler ilgili kabloları birbine bağlıyorlar. Bize gerekli ekipmanları takıyorlar. Beşe kadar sayacaklarını, aşağıya hiç bakmadan atlamamız gerektiğini, yoksa korkudan bunu hiç beceremeyebileceğimizi ifade ediyorlar. İlk olarak Avusturyalı çocuk atlıyor. Her şey o kadar hızlı oluyor ki. Beş dakika içerisinde atlıyor ve yukarı çıkıyor. Sıra bana geldiğinde kalbimin ağzımda attığına yemin edebilirim. Kablolar üzerimde. Geri sayım başlıyor. 5-4-3 ve görevliler daha 2 demeden ben heyecanlanıp kendimi aşağı bırakıyorum. Bu duyguyu nasıl ifade edebilirim hiçbir fikrim yok. Adrenalinim son sürat pompalanırken esnek ip üzerinde bir aşağı, bir yukarı sallanıyorum. Bir yandan da çığlıklar atıyorum. Her şey göz açıp kapayıncaya kadar tamamlanıyor. Sonunda yukarı çıktığımda beynime fazla kan gitmesinden kıpkırmızı suratım, patlamak üzere olan kalbim ve bu ekstrem macerayı da tamamlamış olmanın verdiği rahatlığı hisseden beynim mutlu mesut bir haldeyiz. Bizden sonra diğer Avusturyalı çocuk da bungee jumping’i tamamlıyor. Çocuklardan bir tanesi aşağıda sallanırken “I believe I can fly” şarkısını söylüyor. Ben kahkahalara boğuluyorum.

Maceramız sonrasında bizi otele bırakıyoruz. Çocuklarla öğle yemeği yiyip bir süre muhabbet ediyoruz. Saat 14:30 olduğunda da Kosta Rika’daki bir sonraki durağım La Fortuna’ya beni götürecek aracım geliyor. La Fortuna’ya gitmek oldukça çetrefilli ve uzun sürüyor. Bu nedenle en iyi alternatif olarak jeep – bot – jeep üçlemesini öneriyorlar. İlk olarak sizi bir minibüs alıyor ve oldukça kötü yollardan Arenal Gölü’nün bir başına getiriyor. Sonrasında Arenal Gölü üzerinden bindiğiniz tekne sizi muhteşem Arenal Yanardağı manzaraları eşliğinde La Fortuna’ya gidecek başka bir minibüse bineceğiniz kıyıya ulaştırıyor. Yol 3-4 saate yakın sürüyor. Sonunda La Fortuna’ya vardığımda ününü çok öncelerde duyduğum Arenal Backpackers Hostel’e kendimi atıyorum. Bu hostel kendisini “Sırtçantalılar için beş yıldızlı konaklama” olarak pazarlıyor. İçeri girdiğimde de harika bir havuz, son derece rahat, geniş ve tertemiz odalar ile karşılaşıyorum.

La Fortuna’nın ünlü olmasının birkaç nedeni var. Bunlardan bir tanesi Arenal Yanardağı. Kosta Rika’nın ve hatta Orta Amerika’nın en aktif yanardağlarından bir tanesi olan bu Arenal’i şehrin neresine giderseniz gidin görmeniz mümkün. Üstelik eskiden Arenal Yanardağı’ndaki lavaları ve dumanları görmek mümkünmüş; fakat son birkaç senedir yanardağ pasif dönemine girmiş. Şehrin ünlü olma nedenlerinden bir ikincisi ise kaplıcaları. Şehrin tamamında farklı kaplıcalar yer alıyor. Lüks otellerin içerisinde belirli ücret ödeyerek bu kaplıcalardan yararlanabileceğiniz gibi doğanın ortasında ücretsiz olanlarına da gidebiliyorsunuz. Ben La Fortuna’ya hafif bir baş ağrısı ile vardığımda kaplıcaların en iyi rahatlama yöntemi olacağını düşünüyorum. Resepsiyondan aldığım bilgiler doğrultusunda da Baldi Kaplıcaları hem yakın, hem de diğer kaplıcalara oranla görece ucuz. Girişi 30 USD. Tam hostelden çıkacağım sırada kalabalık bir grubun da oraya gideceğini öğrenince onlara dahil olmaya karar veriyorum. Böylece 12 kişilik bir grup halinde kaplıcaların yolunu tutuyoruz. Benim sakin gece planlarım da böylece rafa kaldırılmış oluyor.

Baldi Kaplıcaları’nda farklı seviyelerde ve sıcaklıklarda 6-7 tane havuz bulunuyor. Üstelik bazı havuzlarda ziyaretçiler eğlensin diye barlar, diskolar, kaydıraklar, şelaleler bile bulunuyor. Biz de kaydırakları denemeye karar veriyoruz. Bir saate yakın o kaydırak senin, bu kaydırak benim kendimizi atıp duruyoruz. Sonrasında da sırayla farklı havuzlarda vakit geçiriyoruz. Dört saatin sonunda artık solungaçlarımız çıkmaya yakınken, derimiz fazla suda kalmaktan buruşmuşken hostele dönmeye karar veriyoruz. Sıcak su herkese o kadar güzel gelmiş ki, kimsenin gözünü açacak hali yok. Herkes kendisini odalarına ve yataklarına atıyor. Odaya döndüğümde ise hesaba katmadığım bir gerçek var: kumandası görevlilerde bulunan klima. Gece boyunca kat kat battaniyelere ve kazaklara sarılarak uyusam da bana mısın demiyor. Dışarısı 30 dereceden yüksek olsa da, içeri de kelimenin tam anlamıyla tıkırdıyorum.