Las Vegas, ABD.

Casa de Fruta’dan.

Yolda gün batımı.

Stanford Üniversitesi’nden.

Uyandıktan sonra bir süre ne yapacağımıza karar veremiyoruz. Bir yandan ABD’deki bütçe krizi nedeniyle yol üzerinde görmeyi çok istediğim Death Valley, Yellow Stone ve Grand Canyon gibi milli parkları ziyaret edemiyoruz, bir yandan da San Francisco’ya uzanan dokuz saatlik yol gözümüzde büyüyor. Tekrardan Los Angeles’a dönsek mi, dönmesek mi diye düşünürken kendimizi yola çıkmış buluyoruz.

İlk olarak Las Vegas Downtown olarak bilinen Las Vegas’ta açılan ilk kumarhanenin ve küçük çapta otellerin bulunduğu şehir merkezine gidiyoruz. Cumartesi gününün çok erken bir saati olduğu için sokaklarda çok fazla insan bulunmuyor, geceleri cıvıl cıvıl olan yollarda resmen in cin top oynuyor. Bir tur kumarhaneler ve yollar arasında tur attıktan sonra da dokuz saatlik San Francisco maratonuna başlıyoruz.

Yol bir iki saat ilerle, benzinlikte mola ver, bir iki saat ilerle, benzinlikte mola ver ritüeli ile ilerliyor. Yol yine büyüleyici manzaraları ile akıp gidiyor. Etrafta insan eli ile yapılmış sadece üzerinde gittiğimiz asfalt ve elektrik telleri varken sonsuzluk hissi tam anlamıyla kendisini hissettiriyor.

San Francisco’ya bir iki saat kalmışken yol üzerinde Casa de Fruta isimli organik ürünler satan merkezde duruyoruz. Burada biraz da yaklaşan Cadılar Bayramı nedeniyle konsept bir alan bulunuyor. Çeşit çeşit kabaklar tezgahları süslüyor. Sattıkları ürünlere göre ayrılmış binalarda ev yapımı reçeller, peynirler, şekerler, çikolatalar, taze sebze ve meyveler bulunuyor. Burada bir süre oyalandıktan sonra yol üzerinde Palo Alto’ya uğruyoruz. Burası Egemen’in okulu Stanford Üniversitesi’nin bulunduğu, aynı zamanda Egemen’in de San Francisco’ya taşınmadan önce iki sene yaşadığı kendi halinde öğrenci şehri. Bir süre öğrencilerin yaşadığı evlerin ve kampüsün içerisinde dolanıyoruz. Hava çoktan karardığı için sokaklar daha sakin. Okulun merkezinde yer alan kiliseyi ve gözlem kulesini ziyaret ediyoruz. Sonrasında da yan yana restoranların, cafe’lerin, barların sıralandığı ana caddesi üzerinde bir Japon restoranında durup karnımızı doyuruyoruz.

Yemek sonrasında San Francisco’ya dönüyoruz. Eve döndüğümüzde saat neredeyse gece yarısını gösteriyor.

4 Ekim 2013, Cuma.

Las Vegas yolu.

Las Vegas’tan.

Kumarhaneler, kumarhaneler…

Paris Hotel’in tavanı Lafayette’nin minik bir kopyası.

Bellagio Otel’den manzaralar.

Sabah Fulya’yla beraber biz de evden çıkıyoruz. Las Vegas’a uzanan üç dört saatlik bir yolculuğumuz olduğundan erkenden yola koyulmak iyi bir fikir gibi duruyor. Bir önceki akşamın margarita’ları hala etkisini gösterirken de yola koyuluyoruz. Daha henüz yarım saat kadar ilerlemişken, yol üzerinde meşhur “Route 66″e denk geliyoruz ve bu tarihi otoban üzerinden bir 50-60 kilometre kadar ilerliyoruz. 3945 kilometrelik bu ünlü otoban, ABD’deki en bilindik rotalardan bir tanesi. 1930’larda batıya göç edenler için ana ulaşım yolu olarak kullanılan bu yol, yeni otobanların yapımı ile 1985 yılında Amerikan Otoban Sistemi’nden çıkarılmış. Günümüzde de macera severler ve ABD’yi bir başından bir başına geçmek isteyenler için bulunmaz fırsat sunuyor. ABD’ye ilk geldiğimde benzer bir rotayı takip etmek isterken, tek başına yolculuk etmenin çok da eğlenceli olmayacağını düşünmüş ve bu planı ertelemiştim. Bu nedenle kısa da olsa bu hat üzerinden bir süre ilerlemek beni oldukça heyecanlandırıyor.

Yol boyunca kurak çöllerden ve ıssız kasabalardan geçiyoruz. Öyle ki bazı şehirlerden ve bölgelerden geçerken, tek yaşam belirtisinin yoldan geçen arabalar olduğu hissine kapılıyorum. Tamamen terk edilmiş ve hayat belirtilerinden yoksun bu boş araziler yol boyu manzaramız oluyor.

Las Vegas’a olan yolumuz ise üç buçuk saat sürüyor. Gün henüz batmamışken Las Vegas’a gidip gördüğümüz en ucuz otellerden biri olan Hooters’a yerleşiyoruz. Dünyanın en yapay şehirlerinden bir tanesine de böylece merhaba demiş oluyoruz. İşin komik tarafı otele yerleşmeden önce internette otele ilişkin yorumları okurken bir Türk’ün yazdığı “Tahta kaplamalar yüzünden Karadeniz oteli havası veriyor. ” yorumu otele girince Egemen’in de, benim de kahkahalara boğulmamıza neden oluyor. Hakkaten otelde bir Karadeniz oteli havası seziyorsunuz kaplamalar nedeniyle.

Odaya yerleştikten sonra her biri ayrı bir sanat eseri olan otelleri ziyaret ediyoruz. MGM, New York New York, Bellagio ve niceleri. New York, New York otelindeyken daha önceki gelişimde de bindiğim “roller coaster”ı denemeye karar veriyoruz. Belli noktalarda 360 derece dönen bu roller coaster boyunca çığlık çığlığa çektiğim video daha sonrasında bizi oldukça eğlendiriyor.

Otelleri gezmeye ara verdiğimiz yol üzerindeki restoranlardan birine oturup karnımızı doyuruyoruz. Burada neredeyse vücutlarının her parçasını açıkta bırakan kıyafetler giyen kızlar servis yapıyorlar. Bu kızlar belli noktalarda servisi kesip restoran içerisinde yer alan tırmanma duvarında müşteriler ile yarışıyorlar. Bahşiş toplamak için sizinle fazlasıyla ilgilenen bu kızların ilgisi bazen biraz gereğinden fazla kaçabiliyor.

Yemek sonrasında otel ziyaretlerimiz devam ediyor. Burada her yere içki sokabiliyorsunuz. Biz de yakındaki süpermarketlerden bir tanesinden cava’mızı alıyoruz. Gece boyunca yorulana kadar o otel senin, bu otel benim dolanıp duruyoruz.