New York, ABD.

4 Eylül 2013, Çarşamba.

Brooklyn Köprüsü’nden görüntüler.

Brooklyn tarafları.

Metroda kaybolmamıza ramak kala.

Teyzeler tahminimce konken oynuyor.

Çin Mahallesi.

İtalyan Mahallesi.

New York sokakları.

Satranç oynayan var mı?

Union Square Park’tan görüntüler.

Empire State Binası.

Times Meydanı’nından manzaralar.

Sabah kahvaltısından sonra biz de Kamil Amca ve Sharon’la Manhattan’a doğru yola çıkıyoruz. Önce Sharon’ı bırakıyoruz. Sonrasında da Kamil Amca, Mina ve beni Brooklyn Köprüsü’nün yakınlarında bırakıyor. Daha önceki gelişlerimde görme fırsatı bulamadığım bu köprüyü bu sefer Mina’yla beraber geçmek istiyoruz. Brooklyn Köprüsü, ABD’deki en eski asma köprülerden bir tanesi. Yapımı 1883’te tamamlanan köprü Manhattan ve Brooklyn’i birbirine bağlıyor. Biz ilk etapta Manhattan tarafından Brooklyn’e doğru yürüyoruz. Köprünün üst kısmı yayalara ayrılmışken, alt taraftan da trafik akmaya devam ediyor. Köprüyü geçmemiz neredeyse bir saatimizi alıyor. Bunu ilk defa yapan herkes gibi her köşe başı durup fotoğraf çekiliyoruz, iki tarafın manzarasını izliyoruz, köprünün demirleri üzerine yazılan okuyoruz.

Brooklyn tarafına geçtiğimizde ise biraz sokaklar arasında Columbia Heights bölgesinde dolanıyoruz, sonrasında da cafe’lerle, küçük mağazalarla ve restoranlarla dolu hareketli Montague Sokağı’na gidiyoruz. Burada bir cafe’de mola verek kahvelerimizi yudumluyoruz. Sonrasında da metroya atlayarak Manhattan’a Çin ve İtalyan Mahalleleri’nin olduğu bölgeye gitmeye uğraşıyoruz. Uğraşıyoruz diyorum; çünkü metroda ters yöne giden trene binmişiz. Eğer trendeki Brooklynli kızlardan bir tanesi meraklı ve şaşkın bakışlarımız karşısında yardımcı olma teklifinde bulunmasaydı, kim bilir ne zaman, nerede fark ederdik. Kızın doğrultuları sayesinde doğru metro trenine biniyoruz ve Çin Mahallesi yakınlarında iniyoruz.

Mağazalara gire çıka, yavaş yavaş yürüyerek “Chinatown” olarak bilinen Çin Mahallesi’ni geziyoruz. Çin Mahallesi’nde tahminen 100000 civarında insan yaşıyor. Bu bölgenin özelliği, Asya dışındaki ilk Çinli yerleşimlerinden bir tanesi olması. Buradan “Little Italy” olarak bilinen İtalyan Mahallesi’ni geçiyoruz. Sokaklar capcanlı. Sokaklar yan yana dizili İtalyan restoranlarıyla dolup taşıyor. Hafta içi öğle saatleri olmasına rağmen, sokaklar oldukça kalabalık. Sonrasında da Spring Sokağı üzerinden Broadway Caddesi’ne çıkıyoruz. Bu cadde özellikle alışveriş yapanlar ve yapmak isteyenler için popüler.

Broadway Caddesi üzerinde biz de mağazaları geze geze Union Square Park’a varıyoruz. Cadde üzerinde denk geldiğimiz Leica Fotoğraf Galerisi’ni gezemediğimize üzülsek de, Union Square Park mola vermek için ideal oluyor.
Burada yakınlarda bir yerlerden yiyecek bir şeyler alıp meydanın merdivenlerine oturuyoruz. Çoğu insanın iş çıkış saatine denk geldiğimiz için meydan son derece hareketli. Oturduğumuz merdivenler ise akıp giden hayat izlemek için ideal. Meydana yayılmış müzik yapanları, belirli bir ücret karşılığında insanlarla satranç oynayanları, New York’un her yerinde olduğu gibi burada da akın akın iş çıkışı sporu olsun diye koşanları, elinde “Free Hugs” yani “Ücretsiz Sarılma” yazan pankartlarla dolaşanları izliyoruz. Gün yine koyu rengine karışırken de yavaş yavaş Times Meydanı’na doğru ilerliyoruz. Yol üzerinde “Flatiron Binası” olarak bilinen ve üçgen yapısı ile dikkat çeken binaya denk geliyoruz.

Hava artık kararmışken Kamil Amca bizi almaya geliyor ve evin yolunu tutuyoruz. Eve döndüğümüzde de eğlence bitmiyor. Dün akşamdan tadına vardığımız “Let’s Dance” oyununu uyuyana kadar oynuyoruz.