Gili Meno, Endonezya.

8 Temmuz 2013, Pazartesi.

Gili Meno yolcusu kalmasın!

Adanın iç sokakları.

Adadan manzaralar.

Deniz kıyısında yer alan çardaklar günün tembelliği için ideal noktalar oluyor.

Kristal berraklığında sular beyaz kumlara karışıyor.

Sabah alarm 08:30’da çalıyor. Uyanıp hızlıca çantamı hazırlıyorum. Cihan bu arada çoktan uyanmış, fazla enerjisini atmak için sabah koşusuna çıkmış bile. Geldiğinde duş alıyor, hazırlanıyor ve odadan çıkıyoruz. Hemen karşı kıyıda görünen Gili Meno isimli adaya bizi götürecek olan yerel tekne 09:30’da kalkıyor. Bölgede feribot iskelesi olmadığı için yine paçaları sıvayıp ayakkabıları ellerimize alarak dalgalar üzerinden teknelere atlıyoruz.

Ufak tekne, Gili Meno’da konaklayacakların yanı sıra elinde şnorkel ve maskeleri ile adayı günübirlik ziyaret edecek batılılar ile kaynıyor. Yarım saat sonunda karşı kıyıya vardığımızda Gili Trawangan’dan son derece farklı, ıssız ve sakin bir ada bizi karşılıyor. Gili Trawangan’ın enerjisi, burada yerini tembellik ve huzurla karışık bir atmosfere bırakıyor. Adaya vardığımızda karnımız çok aç olmasına rağmen, yemek yemeden önce konaklayacak bir yer bulmaya karar veriyoruz ve adanın ara sokaklarından bir tanesine dalıyoruz. Fiyatlar Gili Trawangan’a kıyasla oldukça yüksek. Bunda rekabetin çok fazla olmamasının da payı olsa gerek diye düşünüyoruz. Fiyatları sora sora yürürken bir bakıyoruz adanın öbür kıyısından çıkmışız bile ve konaklayacak bir yerimiz hala yok!

Deniz kenarında konaklamak istediğimiz için biraz da adanın içlerinde bulunan konaklamaları göz ardı etmişiz. Yine de gerisin geri geldiğimiz yolu yürüyüp adanın merkezinde bulunan kocaman bir bahçe içerisinde yer alan bungalovlardan bir tanesi ile anlaşmaya karar veriyoruz. Odada biraz soluklandıktan sonra da karnımızı doyurmak üzere limanın ve restoranların bulunduğu kıyıya ilerliyoruz.

Burada deniz kenarına sıralanmış tahta çardaklardan bir tanesine oturup yemeklerimizi söylüyoruz. Havanın sıcaklığına rağmen denizden püfür püfür esen rüzgar o kadar tatlı geliyor ki, miskinlik de beraberinde geliyor. Burada yeterince vakit geçirdiğimize karar verince de odaya geri dönüp rüzgarın ve denizin üzerimizde bıraktığı etki ile biraz uyuklamaya karar veriyoruz. Ada hayatı insanı oldukça tembelleştiriyor. Odadan ikinci çıkışımız bu sefer deniz arayışı için oluyor. Adanın kıyılarında biraz turladıktan sonra uygun gözüken bir yerden denize giriyoruz; fakat deniz dışarıdan oldukça güzel kristal berraklığında gözükse de içine girdiğimizde yosunlar bizi oldukça rahatsız ediyor ve çok fazla oyalanmadan çıkıyoruz. Ada kıyılarında biraz daha turlamaya devam ediyoruz.

Hava kararmaya yakınken odaya geri dönüyoruz ve duşumuzu aldıktan sonra akşam yemeği için yine deniz kenarındaki çardaklardan bir tanesini tercih ediyoruz. Biz yemeklerimizi beklerken arkada bir grup Endonezyalı gitar çalıp şarkılar söylüyor. Yemeklerimizin gelmesi bir saati bulsa da;  gelen yemekler neredeyse her Endonezya restoranında olduğu gibi bizi yine ve yeniden hayal kırıklığına uğratsa da gecenin denize karışmasını gitar tınıları eşliğinde izlemek huzur veriyor. Çok geç olmadan odalara geri dönüyoruz.

13 responses »

1. Fırsat buldukca canım sıkıldıkca , sizi kıskandıkca yazılarınızı okuyorum ,sitenin mantığını çözemesemde mükemmel gidiyor. tarihleri karışıyor bazen okuduğumu tekrar okuyorum ama harikasınız 🙂 Malesef ben yazılarınızı keşfedeli çok olmadığından geriye dönük okuyorum. Size bu kez birşeyler danışmak istiyorum. öncelikle eşimle bizim de hayalimiz dünyayı dolaşmak , ama sizinki gibi değilde yılda 3 – 5 ülkeye gidebilmek , daha önce Tayland yapmıştık bu kezde Malezya – Singapur yapalım diyoruz 1 hafta maximum 10 günlük bir tatil düşünüyoruz.Temmuz ayında Kuala Lumpur ‘a inip tatil sonunda Singapur’dan Ülkeye dönmek isteğimiz. Sizce Malezya da hangi şehirleri gezmeliyiz yada gezebiliriz bu süre zarfında..Cevap verebilirseniz çok memnun kalırım… İyi Gezmeler , Bol maceralar 🙂

2. Artı şunuda merak ettim , Temmuz ayı Ramazan’a denk geliyor, Bir çok müslüman ülkede ramazan ların tatilciler için sıkıntılar yarattığını biliyoruz. Malezya için bir sıkıntı söz konusu mu ? , Sanırım sizde Ramazan ayında Malezyada bulundunuz…

• Merhabalar, güzel sözleriniz için çok çok teşekkür ederim. 🙂 Sitede genelde tarihlerine göre gün gün yazıyorum, ülkeler bitince de genel ülke yazısı yazıyorum; ama benim tarihlerin üstüne sitenin kendisi tarih atınca, ben de bir ay geriden yazınca haklısınız biraz karışıyor. Bir de bazı şehirlere birden çok kez girip çıkıyorum, kategorilerden aratınca üst üste binebiliyor. Aradan yazı seçip okumak zor olabiliyor, el atacağım bu konuya mutlaka. 🙂

Malezya – Singapur 10 gün gezmek için hem çok ideal, hem de çok keyifli bir rota. 10 gününüz olduğu için sadece Malezya ana karada kalmanızı öneriyorum, yani vahşi yaşamı ve yağmur ormanları ile meşhur Borneo adasına geçmeyin, zamanınız yetmeyebilir. Benim tavsiyem Kuala Lumpur’u gezdikten sonra ülkenin en kuzeyine gidip oradan yavaş yavaş güneye inmeniz. Kuala Lumpur karmaşık gözükebilir; ama bir kere mantığını anladığınızda kendi içinde çok düzenli ve ilginç bir şehir. Kuala Lumpur sonrasında kuzeyde Penang şehrinden başlayabilirsiniz. Şehrin tarihi kalbi Georgetown benim şu ana kadar gördüğüm en güzel yerlerden bir tanesi. Harika yemekleri var, koloniyel mimarisi son derece iyi korunmuş, rengarenk bir yer. Sonrasında eğer doğa ile iç içe olmak isterseniz Cameron Highlands’a gidebilirsiniz. Burada genelde tarla vs gezdirip organik çiftliklere, kelebek bahçelerine turlar düzenliyorlar. Ben es geçmiştim. Sonrasında güneye inip Melaka isimli küçük; ama sevimli şehri gezip Singapur’a geçebilirsiniz. Singapur sınır geçişi oldukça kolay. Ama belirtmem lazım iki ülke birbirinden oldukça farklı.

Malezya ana karada iki ünlü ada mevcut: Tioman ve Perhentian. Bunları normalde tavsiye ederdim, Robinson Crusoe adaları gibi huzurlu ve cennet mekanlar. Ama adalara git gel çok fazla vakit alır, adada vakit geçiremezsiniz.

Ramazan ayı konusuna gelince, dediğiniz gibi ben Ramazan ayı sırasında hem Endonezya’da, hem de Malezya’da bulundum ve kesinlikle hiçbir sorun yaşamadım. Günlük hayat bu şehirlerde normalden daha canlı devam ediyor Ramazan sırasında. Bazen bu nedenle kutlamalara, kültürel etkinliklere bile denk gelebiliyorsunuz. Bütün mağazalar, restoranlar aynı şekilde işliyor. Endonezya mesela, dünyanın en büyük Müslüman ülkesi olmasına rağmen farkı anlamadık bile. Bu konuda hiçbir problem yaşamayacağınıza eminim. Eğer aklınıza takılan, sormak istediğiniz başka bir soru olursa lütfen çekinmeyin. Şimdiden iyi yolculuklar dilerim.

• Langkawiye gitmek istiyorduk , gidebilirmiyiz , yada gitmelimiyiz ? Penang yine listemizde , Melaka sizin sayenizde listemize girmiş durumda , Daha nereleri sokalım sizce plana , Bi Zağmet bir el atıverin oluşturalım tüm planı 🙂 12 güne çıkarma şansımız doğmuş eşimden son gelen haberlere göre 🙂 Geceleri otobüs yolculuğu yapma şansımız var mı ?

• Langkawi’ye ben gitmedim; ama hakkında harika şeyler duydum. Hem şimdi 12 gün de olduğuna göre bence 1-2 gün de burada geçirebilirsiniz. Benim tavsiyem:

Penang: Şehir küçük; sokaklarda dolanmaktan başka yapılacak çok bir şey de yok. 1-2 gün.
        Cameron Highlands: Gitmediğim için net bir şey söyleyemeyeceğim; ama duyduğum kadarıyla 1-2 gün.
        Kuala Lumpur: Eğer hızlı olursanız 1-2 gün.
        Melaka: Yarım gün bile yeter.
        Singapur: 2 gün. (Singapur için ben bir hafta yazdım; çünkü ülkenin plajları, adaları, yağmur ormanları da meşhur, yoksa görülecek Çin Mahallesi, tarihi merkezi vs. kısa sürede kolayca bitirilebilecek bölgeler.)

Gece otobüsü meselesine gelince. Mesela Penang – Kuala Lumpur arası 4-5 saat sürüyor en fazla, o nedenle ben gece otobüsü almamıştım. Otobüsler oldukça rahat ve sıklıkla var. Eğer gece otobüsü alırsanız bir şehre çok alakasız bir saatte varma ihtimaliniz var; mesafeler göründüğünden daha az çünkü.

• Harikasınız plan için çok teşekkyrler , harfiyen uymaya çalışacağım :)…Air asia dan çok ucuz kuala lumpur -Langkawi bileti bulduğum için, kuala lumpur havaalanından direk Langkawi ye geçip dönüşte Kuala lumpur’u gezmeyi düşünüyorum. Böylelikle zamanda kaybetmemiş olacağım. Yanlız 7kg bagaj hakkımız varmış el bagajı buna dahil mi değilmi bir bilgi bulamadım siz biliyormusunuz ? Birde size 100 puanlık bir uzman sorum var… 🙂 biletlerimi malezya havayollarından – istanbul – singapur , singapur – istanbul olarak alacağım.(Kuala lumpur aktarmalı ) nedenine gelince, direk kuala lumpur – istanbul bileti nedense daha pahalı , ben ilk uçuş sonunda ,kuala lumpurda inip aktarma uçusunu yapmak yerine kendi aldığım langkawi uçusunu gerçekleştireceğim , herhangi bir sorun yaşarmıyım sizce ? ..dönüş biletim zaten singapur – istanbul…

• 🙂 Bence çok daha mantıklı olmuş Kuala Lumpur’u dönüşte gezecek olmanız. Airasia fiyatları çok uygun oluyorlar, mesela ben de Singapur – Kuala Lumpur biletimi sadece 30 USD’ye almıştım. Ama belirttiğiniz 7 kg bagaj hakkı sadece el bagajı için geçerli. Yani eğer check-in için bagaj verecekseniz bu hizmeti ayrıca satın almanız gerekiyor. İnternetten bilet detaylarınıza girip sitesinden kolayca satın alabilirsiniz; havaalanda çözerim derseniz daha yüksek bir miktar ödemeniz gerekebilir.

Aktarmanın ikinci ayağını kullanmamaya gelince… Bu konuda benzer deneyimlerim oldu. Size tavsiyem bunu havayoluna söylememeniz. (Ya da dilerseniz ilk olarak telefonla arayıp sorabilirsiniz, cevaplarını öğrenmek adına.) Ben bir iki kere söyleyip yapmaya uğraştım. İzin vermediler. Benzer bir durumda uçak biletimi ilk durağa kadar değiştirmem gerektiğini söylediler – ki aynı şekilde daha pahalıydı. Ben bu yüzden bu tür bir uçuş sırasında hep bavulumu ilk durağa göndermelerini rica ediyorum. Ya da mesela ikinci uçuş için check-in’i beklerken yapacağımı belirtiyorum. Böylece bavulumu direk ilk durakta alıp aradan kaçıyorum. 🙂

• Bende Havayoluna söylemeyi hiç düşünmedim zaten , böyle bir durumun kullanılmasını hatta öğrenilmesini istemeyeceklerdir. Aradan sıvışma hakkımı sonuna kadar kullanacağım. 🙂 Aktarmalı uçuşlarda genelde bir şehri gezmek için kullanıyorduk ilk sefer bu amaç için kullanmış olacağız ama bu işin mantığını çözemedim. tek uçuş alırsan pahalı aktarmalı uçuş alırsan ucuz , komik bir uygulama 🙂 gerçekten çok teşekkur ederim tüm sorularıma ayrıntılı bir biçimde cevap verdiniz. eminin kalan 2 ay boyunca daha bir çok sorum olacaktır ,umarım pişman olmassınız.. Bu arada güney amerika sonrası hedefiniz neresi ? bu geziler ne kadar daha devam edecek.. Finish yakınsa eşimle sizi Dalyan’da evimizde ağırlamaktan çok mutlu oluruz. bilgi ve tecrübeleriniz bizim için altın değerinde, tamamen duygusal yani 🙂

• Çok teşekkür ederim, ah Dalyan demek. Türkiye’nin cennetlerinden birinde yaşıyorsunuz resmen. Bakarsınız yolum düşer. 🙂 Benim muhtemelen bir ayım daha var. Peru ve Bolivya son ülkelerim olacaklar. Eğer daha fazla bilgiye ihtiyacınız olursa hiç çekinmeyin lütfen. E-posta adresimden de yazabilirsiniz: anil.kangal@gmail.com. Sevgiler

• özür dilerim ama ,malezya havayolları ile air asia havayollarının , klia ve lcct olarak 2 ayrı terminal kullandıklarını öğrendim ve 2 terminal arasının yaklaşık 1 saat uzaklıkta olduğunu okudum. ve böylelikle ucuz bilet ve zaman kazanma gibi heyecanım kırıldı, 2 terminal arası ulaşım hakkında sizin bilginiz varmı ?

• Merak etmeyin, kulağa geldiği kadar kötü değil durum. LCCT ve KLIA arası sadece 20 kilometre, yani neredeyse 20 dakika sürüyor. İki havaalanı arasında düzenli shuttle servisler oluyor, her yarım saatte bir kalkıyorlar. Eğer daha hızlı gitmek isterseniz de taksiye binebilirsiniz.

• Çok teşekkurler , macera 1 ay sonra bitiyor demek , Sizin elinizden Afrika okuyamıyacağız yani buna üzüldüm , Birde Orta Asya cumhuriyetleri ve Moğalistan merak ettiğim ve gitmek istediğim topraklardı , sipariş verir gibi oldu ama 🙂