Yala Milli Parkı, Sri Lanka.

14 Ocak 2013, Pazartesi.

Safari araçları kızıl topraklarda.

Araçlardan bir tanesinin lastiği bozuk yollara dayanamıyor da patlıyor.

_MG_3087

Gölün tadını çıkaran buffalolar.

_MG_3040

Safarinin en güzel tarafı bu yalıçapkını kuşlarıydı.

_MG_3117

Sabah telefonun alarmı 04:45’i gösterdiğinde ben de zor da olsa uyanıyorum. Hazırlanıp dışarı çıkıyorum. Gökyüzü berrak ve yıldızlar o kadar çoklar ki. Şehir hayatında görmeye alışmadığımız manzaralar. Saat 05:00 olunca altı kişilik safari aracı bizi Yala Milli Parkı’na götürmek için otelimizden alıyor. Karanlık ve soğuk gecenin içinde ilerliyoruz. Gün ağarmaya yakın, milli parka varıyoruz ve yedi saat sürecek safari maceramız da böylece başlamış oluyor.

Araba, uçak ve tren gibi ulaşım araçlarına biner binmez uykusu gelen bir insan olarak ben, safarinin çok da bana göre bir şey olmadığını bu yolculuk sırasında anlıyorum. Parkın birbiri içine geçen bozuk yolları arasında saatlerce değişik bir hayvan görme umuduyla dolaşıyoruz. Buffalolar, timsahlar, ejderler, domuzlar, maymunlar, rengarenk kuşlar ve ara sıra rastladığımız filler; benim Hindistan sokaklarından alışık olduğum simalar olduklarından çok da ilgimi çekmiyorlar. Şans eseri rastladığımız hayvanların peşine sıra sıra toplanan safari araçlarının genel tutumu da çok hoşuma gitmiyor. Yedi saat böyle geçiyor ve ne yazık ki şansımıza safarinin yıldızı leoparları göremiyoruz.

Öğlene doğru kaldığım yere beni bırakıyorlar, ben de nihayet güneye deniz kenarına inebilmek için çetrefilli yolculuğuma başlıyorum. Önce Matara’ya gitmek için bir otobüse atlıyorum, Matara’dan da Mirissa adlı küçük kasabaya gidebilmek için bir başka otobüse biniyorum. Sri Lanka’nın en güzel yanlarından biri gitmek istediğiniz her yere otobüsleri kullanarak çok kolay şekilde ulaşabilmeniz. Güneş batmadan Mirissa’ya varıp bir otel ayarladıktan sonra koşa koşa kendimi denize atıyorum. Beyaz kumlar ve berrak deniz bünyeme o kadar iyi geliyor ki; gün batana kadar da denizden çıkmıyorum. Artık hava kararınca kendime mavi balina turu ayarlamak ve bir şeyler yemek için otelin yolunu tutuyorum. Ayarladığım mavi balina turu sabah  06:30’da başlıyor, yani yine erkenden başlayan bir gün bekliyor.