Ella, Sri Lanka.

12 Ocak 2013, Cumartesi.

Kandy Tren İstasyonu’nun tren tablosu.

Uçsuz bucaksız çay tarlaları.

Aniden bastıran yoğun sis.

Trenimiz.

Her tren ve otobüs yolculuğumda olduğu gibi erkenden istasyonda yerimi alıyorum. Trenin gelmesine daha iki saat var. Bekleme salonuna gidip sütlü çayımı içerken bir yandan da gideceğim şehirler hakkında bir şeyler okumaya çalışıyorum. Saat 10:50’de Badulla’ya gidecek olan trenim geliyor. Görevlinin söylediğine göre, tren Badulla’da değil de iki durak öncesinde duracakmış. Yani bu demek oluyor ki gitmek istediğim şehre ulaşabilmek için, belli bir noktadan sonra otobüse bineceğim. Tren biletim numaralı olduğu için, kendi koltuğumu bulana kadar en az bir beş altı kişiyi yerinden etmeye çabalıyorum. Yardımlar sonunda yerimi bulup oturduktan sonrası rahat. Tren beklediğim kadar kalabalık değil; fakat çok fazla yabancı var.

Tam tamına 6,5 saat boyunca o kadar güzel manzaralar akıyor ki tren camından, bunları kelimelerle ifade etmem mümkün değil. Oyuncak gibi gözüken küçük bej tren istasyonları, bulutlara değen tepeler, uçsuz bucaksız çay ve pirinç tarlaları, en olmadık yerlerde kendini gösteren insanlar. Ve yeşil. Yemyeşil. Yolun son bir iki saatinde o kadar yükseğe çıkıyoruz ki bir anda sis bastırıyor, hava en az bir on derece fark ediyor. Görünmez beyaz bulutların içinden geçerken, tek ayırt edilebilen ağaç siluetleri. Yavaştan ineceğimiz istasyona gelirken, ben bir yandan arkadaki yabancıyı kontrol ediyorum. Vagonda sadece ikimiz kalmışız, bu kötüye işaret olmasa gerek. İnmeye yakın muhabbet etmeye başlıyoruz: James. Avustralyalı. Alice Springs’te aborjinlere ilkokul öğretmenliği yapıyor. Bir aylığına Sri Lanka’ya gelmiş. Bütün yol boyunca bir başta o, bir başta ben kocaman kulaklıklarla müzik dinlemişiz. O, The National dinlerken, ben Frank Zappa’da takılı kalmışım. Konuşmaya başladıktan sonra soruyoruz kendimize, neden daha önce konuşmadık diye. Bandarawela’da duran trenimizden inip yabancı akınını takip edip Ella’ya gidecek otobüsleri buluyoruz. Kalabalık bir otobüste kendimize yer açıp yarım saat içerisinde küçük Ella kasabasına varıyoruz. Birkaç yere konaklama için yer sorduktan sonra ilk gördüğümüz yepyeni olan otele girip eşyalarımızı bırakıyoruz. Otel o kadar yeni ki, daha adını bile koymamış sahibi. Şu ana kadar kaldığım en temiz oda olduğunu söyleyince ben, James şakayla karışık yeni olduğu içindir, bir de seneye gör sen diyor.

Bir başından bir başına toplasanız 500 metre etmeyecek şehir merkezinde yürüdükten sonra yerel restoranlardan birine kendimizi atıp kotthu rotti’lerimizi yiyoruz. Amacımız şehre ilk girdiğimiz noktada bulunan yerel barda biralarımızla cumartesi gecesini kutlamak. Doğru tercihi yaptığımızı mekandan içeri girince fark ediyoruz. Bu salaş ve karanlık barda yabancılardan kimse yok. Yerel halkın iş çıkışı geldiği ve saatlerce oturup muhabbet ettiği bir yer. Biz de James’le kalabalığa karışıyoruz. Gece boyunca o kadar çok gülüyorum ki. Bir noktada Ryan Kevin geliyor yanımıza. Kendisi neredeyse dünyanın birçok farklı yerini gezmiş, birçok farklı yerinde çalışmış bir Sri Lanka yerlisi. Evlendikten sonra Ella’ya yerleşmiş ve burada çiftçilik yapıyormuş. Ryan’ın hikayesi o kadar enteresan ki. Şu an ki Avustralya Eğitim Bakanı ile beraber Avustralya’yı bir baştan bir başa gezdikleri bir oyunun turnesinde aşçılık yapmasından, Suudi Arabistan’dan petrol taşıyan gemilerde yağcı olarak çalışmasına kadar…  Muhabbete başladığınızda eski ve kirli kıyafetlerine ve zayıf cüssesine rağmen, karşınızda inanılmaz bir zekanın yer aldığını görebiliyorsunuz. Ryan, Avustralya’nın güncel sorunlarından girip Arap Baharı’ndan çıkınca James de, ben de ağzımız bir karış açık birbirimize bakıyoruz. Gecenin ilerleyen saatlerinde bir başka yabancı gruba katılıyoruz. Gece 10’da mekanların kapandığı bu küçük kasabada, çok güzel bir muhabbet eşliğinde geceyi sonlandırıyoruz.