Varkala, Hindistan.

5 Ocak 2013, Cumartesi.

Varkala plajları.

Open-mic gecesi.

Güzel bir uykudan sonra, gündüz gözü ile Varkala’yı geziyoruz. Varkala, şehir merkezi dışında hiç gördüğüm diğer Hindistan şehirlerine benzemiyor. Sonsuz bir kumsalı, kayalık tepesine yerleşmiş okyanusu gören cafe’leri ,restoranları ve otelleri var. Yazlık mekan havası ile adeta yunan adalarını andırıyor. Sağlı sollu her tarafa yayılmış Tibet el sanatları ve hediyelik eşya dükkanları, yoga ve ayurveda merkezleri sayıca bol. Plajdaki kalabalık Goa sahillerinden sonra daha insani geliyor. Özellikle de plaj ortasında ibadet ritüellerine sahne olacağınız ana plaj olan Papanasham plajı yerine yolun sonundaki siyah plajı tercih ederseniz. Dalgaların büyüklüğü uzaktan bile seçilebiliyor, bu yüzden birçok rehber Varkala’da yüzmek konusunda ziyaretçileri uyarıyor.

Tom’la bir restorana oturup okyanusa karşı kahvaltımızı yapıyoruz. Kahvaltı porsiyonları büyük, doyurucu ve lezzetli. Sonrasında o okyanusa doğru yol alıyor, bense ilk bulduğum internet cafe’ye kendimi atıp Sri Lanka için gidiş dönüş uçak biletimi 6500 RS kadar bir ücret ödeyerek alıyorum. Benim daha önce araştırdığım uçak biletlerine kıyasla o kadar ucuz ki, keyfim yerine geliyor.

Varkala kayalıkları boyunca yürüyüp ortamı kolaçan ettikten sonra, yerel otobüsle şehir merkezine iniyorum. Hem para çekiyorum, hem- de insan kalabalığına tekrar alışmaya çalışıyorum. Plaja tekrar döndüğümde gün batımına daha 2-3 saatim var. Ben de eşyalarımı bir kenara bırakıp okyanusa atlıyorum. Güneş okyanus üzerinden kaybolana kadar da sudan çıkmıyorum. Dalgalar uzaktan göründüğünden çok daha kuvvetli ve etkili. Artık yüzüyor muyum, dayak mı yiyorum belli değil; ama keyfim yerinde.

Hava kararınca odaya dönüp duşumu alıyorum. Tom’la akşam yemeği için dışarı çıkıyoruz. Gördüğü barlardan bir tanesinde “open microphone” gecesi, yani açık mikrofon gecesi varmış. Oraya gitmeyi öneriyor. Kabul ediyorum. Öyle ki akşam saatlerinde girdiğimiz Chill Out Lounge’dan gün ağarmaya yakın ayrılıyoruz. Öncelikle yemek efsane; tandoori tavuklar ve Hindistan cevizi ile yapılmış Kerala bölgesine özgü yemekler midemizi şenlendiriyor. Sonrasında başlayan müzik ortamı ise hepimizin neşesini yerine getiriyor. Sırayla insanlar çıkıp şarkılar söyleyip gitar çalıyorlar. Her şey o kadar olması gerektiği gibi ki. Size renklerden mi bahsedeyim ya da çalınan şarkıların seçimlerinden mi bilemiyorum. Mesela siz hiç Hintçe blues dinlemiş miydiniz? Her sahneye çıkana eşlik eden grubumuz: Kerala Blues. Tom, Jack Johnson’dan bir şeyler çalıyor ve söylüyor. Berlin’den geldiğini sonradan öğrendiğimiz Christian ortamı dakikasında renklendiriyor. İngilizler ise Bob Dylan’dan giriyor. Rus bir amca bütün barı fazlasıyla şaşırtsa da, Sovyet dönemi Rus ezgilerinden çıkıyor. Gecenin şarkısı ise yaşlı bir İngiliz amcanın söylediği “They tried to make me go to ashram, but i said no no no!” oluyor. Ne bir eksik, ne bir fazla. Her şey gerçekten olması gerektiği gibi.

Geceyarısından sonra biz küçük bir ekip barın arkasındaki çimenliklere geçip ateş yakıyoruz. Sayımız az; ama müziğimiz kaliteli. Saatin nasıl geçtiğini fark etmiyorum bile. Artık Tom’un parmak uçları gitar çalmaktan yanmaya başlamışken, Christan ortadan kaybolmuşken,  moda sektöründe olduğunu anladığımız Fransız Jill amca, alkolün de etkisiyle on saniyede bir Tom’a ne kadar yetenekli olduğunu hatırlatırken biz de otele dönme vaktinin geldiğini anlıyoruz. Odaya dönerken düşündüğüm tek şey, hayatımda geçirdiğim en güzel gecelerden bir tanesini yaşamış olduğum.